Ekspert Punktu Konsultacyjnego KSU w Wadowicach

Ekspert Punktu Konsultacyjnego KSU w Wadowicach

W IV wtorek każdego miesiąca w godz. 9:30-14:30 w Urzędzie Miejskim w Wadowicach dyżur będzie pełnić ekspert Krajowego Systemu Usług.
Działające wg nowych zasad Punkty Konsultacyjne KSU znacząco poszerzyły swój zakres usług: oprócz usług informacyjnych dotyczącą rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej, nowością są jednak trzy nowe usługi doradcze: asysta w rozpoczynaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej oraz opieka nad klientem.

Celem usługi doradczej pod nazwą asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej jest wsparcie początkującego przedsiębiorcy we wszystkich aspektach zakładania działalności gospodarczej. Klient może otrzymać doradztwo dotyczące:
– konsultacji profilu planowanej działalności gospodarczej (analizy pomysłu w kontekście zasadności prowadzenia,
– potrzeb rynku i konkurencji, ewentualne korekty pomysłu),
– przeprowadzenia analizy słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń planowanej działalności,
– pomocy w przygotowaniu biznesplanu przedsięwzięcia i dokumentów niezbędnych do rejestracji/rozpoczęcia działalności gospodarczej, w tym korzystania z bazy CEIDG.
Druga usługa doradcza to asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jest ona skierowana do już działających przedsiębiorców i obejmuje doradztwo w 4 podstawowych obszarach działalności firmy. Po wcześniejszym przeprowadzeniu diagnozy potrzeb biznesowych klienta konsultanci PK KSU mogą wesprzeć przedsiębiorcę w zakresie:
– formalno-prawnych obowiązków związanych z prowadzeniem firmy,
– marketingu,
– organizacji oraz
– finansowania przedsiębiorstwa
Trzecia nowość to usługa informacyjna opieka nad klientem, obejmująca pomoc przedsiębiorcy w znalezieniu usługodawcy specjalistycznego oraz w skorzystaniu ze specjalistycznej usługi (doradczej, szkoleniowej, finansowej). Punkty Konsultacyjny KSU informują o zasadach korzystania z wybranej przez klienta usługi specjalistycznej, jej zakresie, czasie trwania, zasadach finansowania, możliwych efektach itp. Pomagają też klientom w umówieniu się z usługodawcą specjalistycznym, przedstawią takiemu usługodawcy potrzeby klienta, będą monitorować dalsze losy klienta w procesie korzystania z tej usługi, kontaktując się z nim i udzielając dodatkowych, potrzebnych informacji.

Usługi informacyjne świadczone przez PK KSU pozostaną bezpłatne. Z kolei usługi doradcze są dofinansowane do 90%, czyli koszt klienta wyniesie jedynie (maks.) 240 zł.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.malopolska.ksu.parp.gov.pl.