Biuro Rady Powiatu – SBR
Do podstawowych zadań Biura Rady Powiatu należy:
1. Obsługa kancelaryjno-biurowa Rady w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady, a w szczególności: sesji oraz komisji stałych i doraźnych.
2. Obsługa narad zwoływanych na wniosek Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady lub przewodniczących komisji.
3. Prowadzenie rejestrów uchwał Rady, wniosków i opinii komisji, interpelacji, zapytań i wniosków radnych.
4. Przekazywanie uchwał Rady organom nadzoru.
5. Przekazywanie do realizacji wniosków komisji, interpelacji, zapytań i wniosków radnych oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem.
6. Udzielanie radnym pomocy w wypełnianiu obowiązków radnego.
7. Wykonywanie wyznaczonych przez Radę zadań przy organizacji referendum i konsultacji społecznych.
8. Wykonywanie zadań z zakresu ochrony praw radnego.
9. Obsługa organizacyjna dyżurów Przewodniczącego Rady, Wiceprzewodniczących oraz radnych.
10. Wykonywanie zadań związanych ze współdziałaniem Rady i jej organów z organami administracji rządowej i samorządowej oraz organizacjami społecznymi i politycznymi.
11. Współdziałanie z Wydziałem Organizacji i Nadzoru przy wykonywaniu zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, organów samorządu terytorialnego oraz Prezydenta RP w zakresie ustalonym w Kodeksie wyborczym i innych ustawach.
2. Przewodniczący Rady Powiatu w związku z realizacją swoich obowiązków może wydawać polecenia służbowe pracownikom Biura Rady Powiatu. W tym przypadku wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Biura Rady Powiatu.