Ogłoszenie o zamówieniu numer 118659 – 2011 z dnia 19.04.2011 na Wykonanie robót związanych z zadaniem pn. Przebudowa mostu na potoku Bystrz w ciągu drogi powiatowej nr 1733K Gorzeń Górny – Koziniec – Świnna Poręba w km 4+550

Wadowice: Wykonanie robót
związanych z zadaniem pn. Przebudowa mostu na potoku Bystrz w ciągu
drogi powiatowej nr 1733K Gorzeń Górny – Koziniec – Świnna Poręba w km
4+550

Numer ogłoszenia: 118659 – 2011; data zamieszczenia:  
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wadowicki , ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, faks 033 8232433.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.wadowice.pl
• Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie
robót związanych z zadaniem pn. Przebudowa mostu na potoku Bystrz w
ciągu drogi powiatowej nr 1733K Gorzeń Górny – Koziniec – Świnna Poręba w
km 4+550.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia jest wykonanie robót związanych z przebudową mostu na potoku
Bystrz w ciągu drogi powiatowej nr 1733K Gorzeń Górny – Koziniec –
Świnna Poręba w km 4+550. Roboty będą polegały na: 1) Roboty
przygotowawcze: – roboty pomiarowe; – usunięcie pni, karczowanie
krzaków. 2) Roboty rozbiórkowe: – rozebranie nawierzchni; – rozebranie
barier drogowych; – rozebranie elementów odwodnienia; – rozebranie
elementów bezpiecznika; – rozebranie poręczy mostu; – rozebranie pomostu
drewnianego; – rozebranie elementów konstrukcyjnych stalowych; –
rozebranie konstrukcji żelbetonowych. 3) Wykonanie przyczółków mostu: –
roboty ziemne oraz pompowanie wody z wykopu; – wykonanie ław pod
przyczółki; – deskowanie i zbrojenie; – betonowanie; – wykonanie
izolacji przeciwwilgociowych; – zasypanie i zagęszczenie wykopów wraz z
uformowaniem skarp; – zamontowanie łożysk. 4) Wykonanie płyt
przejściowych: – betonowanie pod płyty przejściowe; – deskowanie i
zbrojenie; – betonowanie płyty przejściowej; – wykonanie izolacji
przeciwwilgociowych; 5) Wykonanie płyty pomostu: – deskowanie i
zbrojenie; – betonowanie; – wykonanie izolacji przeciwwilgociowych; –
wykonanie odwodnienia płyty pomostu; – wykonanie nawierzchni na płycie
pomostu; 6) Wykonanie kap chodnikowych: – montaż krawężników; –
wykonanie szczelin dylatacyjnych; – deskowanie i zbrojenie; –
betonowanie; – montaż barieroporęczy; – wykonanie powłok z żywic
sztucznych. 7) Remont odwodnienia: – roboty ziemne; – remont studni
rewizyjnych i kanałów z rur PCV; – zasypka. 8) Remont konstrukcji
siatkowo-kamiennych na brzegach i dnie potoku: – roboty ziemne; –
wykonanie walców siatkowo-kamiennych; – betonowanie gurtu. 9) Przebudowa
drogi na odcinkach dojazdowych do mostu: – roboty ziemne; – wykonanie
nasypów wraz z formowaniem i zagęszczeniem; – wykonanie warstw
konstrukcyjnych nawierzchni; – umocnienie rowów elementami
prefabrykowanymi; – uzupełnienie poboczy tłuczniem; – montaż barier
ochronnych. 10) Roboty wykończeniowe i towarzyszące: – montaż reperów; –
plantowanie i humusowanie skarp; – wykonanie oznakowania. Nawierzchnia
musi być wykonywana całą szerokością jezdni. Dokładny zakres robót
określa przedmiar robót załączony do SIWZ. Powyższe roboty budowlane
należy wykonywać zgodnie z decyzją o środowiskowych uzgodnieniach z dnia
11.04.2011r. znak OO.4233.3.BM wydaną przez Regionalnego Dyrektora
Ochrony Środowiska w Krakowie. Wartość zamówienia jest mniejsza niż
kwoty , od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń
UOPWE.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
• Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót związanych z przebudową
mostu na potoku Bystrz w ciągu drogi powiatowej nr 1733K Gorzeń Górny –
Koziniec – Świnna Poręba w km 4+550. Roboty będą polegały na: 1) Roboty
przygotowawcze; 2) Roboty rozbiórkowe; 3) Wykonanie przyczółków mostu;
4) Wykonanie płyt przejściowych; 5) Wykonanie płyty pomostu; 6)
Wykonanie kap chodnikowych; 7) Remont odwodnienia; 8) Remont konstrukcji
siatkowo-kamiennych na brzegach i dnie potoku; 9) Przebudowa drogi na
odcinkach dojazdowych do mostu; 10) Roboty wykończeniowe i towarzyszące.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7, 45.22.11.11-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja
na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca
zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 6.000, 00 zł
(słownie: sześć tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
• Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Wykonawca winien wykazać, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał – zrealizował z
należytą starannością, co najmniej dwie roboty odpowiadające swoim
rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia w formie załączonego
do oferty oświadczenia – wykazu z podaniem nazwy i danych zleceniodawcy,
zakresu zamówienia, terminów wykonania oraz wartości wraz z dokumentami
potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia powyższych warunków
udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą 0-1, tj. spełnia lub nie
spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone
do oferty.
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o
Wykonawca winien wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadające wymagane kwalifikacje zawodowe, uprawnienia w
szczególności kierownik budowy (osoba ta musi posiadać uprawnienia do
kierowania robotami drogowo-mostowymi). Do oferty należy dołączyć
oświadczenie-informację o osobie przewidzianej na powyższe stanowisko.
Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu dokonywana
będzie metodą 0-1, tj. spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty,
oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o
Wykonawca winien wykazać, że znajduje się w sytuacji zapewniającej
wykonanie zamówienia, w szczególności poprzez: posiadanie ubezpieczenia
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności (tj.
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument). Ocena
spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie
metodą 0-1, tj. spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty,
oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY

• III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy
przedłożyć:

• wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do
wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich
rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone
• wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami
• oświadczenie, że osoby,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
• opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia
• III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w
stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy
• aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków
lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
• nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek
na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –
wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca
musi przedstawić cenę przedmiotu zamówienia w kosztorysie ofertowym
opracowanym wg indywidualnej kalkulacji na podstawie otrzymanego
projektu wykonawczego, przedmiaru robót, szczegółowych specyfikacji
technicznych wykonania i odbioru robót, przekroi, rysunków, decyzji o
środowiskowych uwarunkowaniach, wymagań niniejszej SIWZ oraz
ewentualnych oględzin w terenie. Ceny jednostkowe uwidocznione w
kosztorysie winny obejmować koszty ogólne, zysk, uporządkowanie placu
budowy, pomiary, ewentualne upusty, itp. Każda pozycja kosztorysowa musi
zostać wypełniona. Ceny jednostkowe, wartość kosztorysowa oraz cena
oferty winny być liczone do dwóch miejsc po przecinku. Wszystkie ceny
określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie
będą podlegały zmianom. W przypadku nie ujęcia w wycenie ofertowej
wszystkich kosztów wynikających z dokumentów wymienionych wyżej, to ten
koszt nie ujęcia, a konieczny do wykonania przedmiotu zamówienia obciąży
Wykonawcę.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o
zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 %
pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana
umowy może być dokonana w przypadku zaistnienia okoliczności, których
nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy a w szczególności: a.
z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej,
również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami
prawa, b. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania
przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę,
jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, c. z powodu
dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez
doświadczonego Wykonawcę robót, d. jeżeli zmianie uległy stawki podatku
VAT, e. z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie
prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze
stron, f. z powodu terminu zawarcia umowy o której mowa w § 4 ust. 2.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.wadowice.pl
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo
Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2 pok. nr 104 (I piętro)..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2011 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2 w sekretariacie pok. nr 314 (III piętro)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej
przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu
(EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia:
nie

Numer ogłoszenia: 123375 – 2011; data zamieszczenia: 26.04.2011

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 118659 – 2011 data 19.04.2011 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Powiat Wadowicki, ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, fax. 033 8232433.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
• Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.2).
• W ogłoszeniu jest: Wykonawca winien wykazać, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał – zrealizował z należytą starannością, co najmniej dwie roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia w formie załączonego do oferty oświadczenia – wykazu z podaniem nazwy i danych zleceniodawcy, zakresu zamówienia, terminów wykonania oraz wartości wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą 0-1, tj. spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty..
• W ogłoszeniu powinno być: Wykonawca winien wykazać, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał – zrealizował z należytą starannością, co najmniej dwie roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. dopuszcza się, aby minimum jedna z robót polegała na budowie mostu żelbetowego, natomiast druga może obejmować m. in. remont podpór mostu w formie załączonego do oferty oświadczenia – wykazu z podaniem nazwy i danych zleceniodawcy, zakresu zamówienia, terminów wykonania oraz wartości wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą 0-1, tj. spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty..

Wadowice dn. 26.04.2011r.

WIZ.272.22.2011.PN

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

na „Wykonanie robót związanych z zadaniem pn. Przebudowa mostu na potoku Bystrz w ciągu drogi powiatowej nr 1733K Gorzeń Górny – Koziniec – Świnna Poręba w km 4+550”

ogłoszenie o zamówieniu nr 118659 – 2011z dnia 19.04.2011r.

W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) uprzejmie wyjaśnia:

Pytanie 1.
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia tj. w opisie warunków udziału         w postępowaniu oraz opisie sposobu dokonania oceny spełnienia warunków jest napisane: Pkt. 3, co najmniej dwie roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia. Czy wg Państwa Wykonawcy, którzy dokonali m.in. prac związanych z remontem podpór mostu mogą brać udział w postępowaniu przetargowym?
Odpowiedź: Informuję, iż aby wziąć udział w postępowaniu przetargowym na zadanie jw. należy wykazać się co najmniej dwoma wykonanymi robotami odpowiadającymi swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia. Dopuszcza się, aby minimum jedna z robót polegała na budowie mostu żelbetowego, natomiast druga może obejmować m. in. remont podpór mostu.

 

Otrzymują:
1. Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
2. www.powiat.wadowice.pl
3. a/a (JK)

Pliki do pobrania: