Ogłoszenie o zamówieniu nr 277897-2008 z dnia 22.10.2008 na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.500.000 zł na sfinansowanie planowanego w 2008 r. deficytu budżetu powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Wadowice: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.500.000 zł na sfinansowanie planowanego w 2008r. deficytu budżetu powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
Numer ogłoszenia: 277897 – 2008; data zamieszczenia: 22.10.2008

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wadowicki , ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, fax. 033 8232433.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.wadowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.500.000 zł na sfinansowanie planowanego w 2008r. deficytu budżetu powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.500.000 zł na sfinansowanie planowanego w 2008r. deficytu budżetu powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na następujących warunkach: 1.Udzielenie kredytu w kwocie 3.500.000 zł w trakcie 2008r. 2.Okres kredytowania 5 lata tj. do 31.12.2013 r. 3.Spłata kredytu nastąpi w ciągu 5 lat w okresie od 2009 r. do 31 grudnia2013 r. 4.Karencja w spłacie odsetek do 31.12.2008r. Spłata odsetek nastąpi w okresie od 2009 r. do 31 grudnia 2013 r. 5.Spłata kapitału i odsetek kwartalna. 6.Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, uzależnione od stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku. 7.Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia, przesyłanego przez bank do kredytobiorcy w terminie 7 dni od jego otrzymania. 8.Jako zabezpieczenie spłaty kredytu ustala się weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 9.Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 10.Zastrzega się możliwość niewykorzystania części kredytu bez podania przyczyny. 11.W przypadku niewykorzystania transz kredytu lub jego części Zamawiający nie będzie obciążony żadnymi kosztami. 12.W przypadku wystąpienia istotnych zmian okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy to zgodnie z art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający, może odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów. 13.Kwota prowizji ma obejmować wszystkie czynności i opłaty związane z uruchomieniem i obsługą kredytu. Prowizja określona jest w procentach w stosunku do podjętej kwoty kredytu i pobierana jest przy kolejnych transzach w stosunku do podjętej kwoty kredytu. Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń UOPWE.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium, w wysokości 7 500,00 zł, (siedem tysięcy pięćset złotych)
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
• Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665). 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia ( np. w formie konsorcjum).W takim przypadku Wykonawcy winni upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez uprawnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych wykonawców. Przedmiotowe pełnomocnictwo musi zostać dołączone do oferty w oryginale lub odpisie potwierdzonym notarialnie. Warunki opisane wyżej, w ppkt 1 oraz 4, musi spełniać każdy z wykonawców działających wspólnie. Jeżeli za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta Wykonawcy ubiegającego się wspólnie o udzielenie zamówienia będzie on zobowiązany najpóźniej w dniu zawarcia umowy o niniejsze zamówienie do złożenia oryginału do wglądu, a do pozostawienia kserokopii potwierdzonej za zgodność, właściwej umowy np. konsorcjum , która określi zakres , formę działalności i sposób rozliczania się uczestników. 6. Złożą ofertę odpowiadająca treści SIWZ. Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą 0-1 (spełnia- nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach, oświadczeniach dołączonych do oferty.
• Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich. 2. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy PZP wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy wszystkich urzędujących członków władz osób prawnych będących wykonawcami; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich). 3. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy wszystkich osób prawnych będących wykonawcami; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich). 4. Oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw), jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika lub kopię potwierdzoną notarialnie 5. Wypełniony formularz ofertowy. 6. Oświadczenie stwierdzające, że Wykonawca spełnia wymagania art. 22 ust 1 i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy PZP. 7. Zaakceptowane i podpisane przez osobę(osoby) upoważnioną (pełnomocnika) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy założenia do umowy. 8. Potwierdzenie wniesienia wadium. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt 1; 2; 3 składa odpowiedni dokument lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takich dokumentów można je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 10. Dokumenty, o których mowa w pkt 9 muszą być złożone w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii przetłumaczonych na język polski ( w przypadku innej formy niż oryginał poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem). Dokumenty sporządzone w języku obcym inne niż określone w pkt 9 winny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez wykonawcę. Dokumenty, zaświadczenia i oświadczenia należy dołączyć razem do oferty i złożyć w formie oryginałów lub w formie kserokopii posiadających potwierdzenie zgodności z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnioną (pełnomocnika) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Z tym, że pełnomocnictwa muszą zostać złożone w formie oryginałów, bądź kopii potwierdzonych notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
• 1 – Cena – 80
• 2 – wysokość prowizji – 20
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.wadowice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice pok. nr 104 (I piętro).
IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy.
IV.3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.11.2008 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice w sekretariacie (III piętro pok. nr 314 ).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

 

Wadowice dn. 03.11.2008r.

NBI 343-48/08

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu na „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.500.000 zł na sfinansowanie planowanego w 2008r. deficytu budżetu powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek”


ogłoszenie o zamówieniu nr 277897-2008 z dnia 22.10.2008r.

W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008r. Nr 171, poz. 1058) uprzejmie wyjaśnia:

pyt. 1. Informacja o strukturze posiadanego zadłużenia z podaniem kwot, terminów spłat, oprocentowania, zabezpieczenia, wysokości zaciągniętych zobowiązań, aktualnego zadłużenia (dotyczy kredytów, pożyczek i udzielonych poręczeń).

Ad.1. Powiat Wadowicki posiada na dzień 3.11.2008r. zadłużenie z tytułu:

  • kredytu w kwocie 7.140.625 zł, termin spłaty kredytu 2014 rok,
  • kredytu w kwocie 525.000 zł, termin spłaty kredytu 2009 rok,
  • pożyczki w kwocie 61.320 zł, termin spłaty pożyczki 2015 rok,
  • pożyczki w kwocie 183.235 zł, termin spłaty pożyczki 2015 rok,
  • pożyczki w kwocie 68.865 zł, termin spłaty pożyczki 2010 rok.

pyt. 2. Uchwała Rady Gminy w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu.

Ad. 2. W załączeniu przekazujemy Uchwałę Rady Powiatu.

pyt. 3. Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie:

  1. możliwości spłaty wnioskowanego kredytu,
  2. prawidłowości prognozy kwoty długu publicznego w latach 2008-2013,
  3. możliwości sfinansowania deficytu w roku bieżącym,
  4. projektu uchwały budżetowej na 2008r.,
  5. wykonania budżetu za rok 2007,

Ad. 3. W załączeniu przekazujemy wskazane dokumenty:

  1. możliwości spłaty wnioskowanego kredytu,
  2. prawidłowości prognozy kwoty długu publicznego w latach 2008-2013,
  3.  możliwości sfinansowania deficytu w roku bieżącym,
  4. projektu uchwały budżetowej na 2008r.,
  5. wykonania budżetu za rok 2007,

pyt. 4. Sprawozdania Rb-NDS, Rb-Z i Rb-28S do 30.09.2008r.

Ad. 4. W załączeniu przekazujemy wskazane dokumenty: Rb-NDS, Rb-Z i Rb-28S do 30.09.2008r.

pyt. 5. Aktualna informacja o stanie mienia komunalnego

Ad. 5. W załączeniu przekazujemy informację o stanie mienia komunalnego, stan na 31.10.2007r.

pyt. 6. Doprecyzowanie przeznaczenia kredytu tj. wskazanie jaka kwota przeznaczona zostanie na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu, a jaka na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.   

Ad. 6. Kwota 1.796.763 zł przeznaczona zostanie na sfinansowanie deficytu budżetu, kwota 1.703.237 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

pyt.7. Wskazanie według jakiej stawki WIBOR 1M mają być naliczane odsetki.

Ad. 7. Stawka WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca.

 

Pliki do pobrania:

Zalaczniki.zip