Ogłoszenie na Usługi udzielania kredytu

PL-Wadowice: Usługi udzielania kredytu
2011/S 164-271305
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Usługi

 

SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA

I.1)
NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Powiat WadowickiStarostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2Do wiadomości: Marianna Karska34-100 WadowicePOLSKATel. +48 338734200E-mail: biuro@powiatwadowicki.plFaks +48 338232433
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji zamawiającej www.powiat.wadowice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnegooraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktukontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podanowyżej dla punktu kontaktowego

I.2)
RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Ogólne usługi publiczne
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1)
OPIS

II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 8 000 000,00 PLN na sfinansowanie planowanego w 2011r. deficytu budżetu Powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów ipożyczek.

II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6
Główne miejsce świadczenia usług Wadowice.

II.1.3)
Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego

II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 8 000 000,00 PLN nasfinansowanie planowanego w 2011 r. deficytu budżetu Powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań ztytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na następujących warunkach:
1. Udzielenie kredytu w kwocie 8 000 000,00 PLN w trakcie 2011 r.
2. Okres kredytowania 10 lat tj. do 31.12.2021 r.
3. Spłata kredytu nastąpi w ciągu 10 lat w okresie od 2012 r. do 31.12.2021 r.
4. Karencja w spłacie kapitału i odsetek do 31.3.2012 r. Spłata odsetek nastąpi w okresie od 2012 r. do31.12.2021 r.
5. Spłata kapitału i odsetek kwartalna.
6. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, uzależnione od stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku.
7. Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia, przesyłanego przez bank do kredytobiorcyw terminie 7 dni od jego otrzymania.
8. Jako zabezpieczenie spłaty kredytu ustala się weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
9. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat.
10. Zastrzega się możliwość niewykorzystania części kredytu bez podania przyczyny.
11. W przypadku niewykorzystania transz kredytu lub jego części Zamawiający nie będzie obciążony żadnymikosztami.
12. W przypadku wystąpienia istotnych zmian okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży winteresie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy to zgodnie z art. 145 ustawyPrawo zamówień publicznych Zamawiający, może odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów. W takimprzypadku Wykonawca może żądać wynagrodzenia wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonaniaczęści umowy.
13. Kwota prowizji ma obejmować wszystkie czynności i opłaty związane z uruchomieniem obsługą kredytu.Prowizja określona jest w procentach w stosunku do podjętej kwoty kredytu i pobierana jest przy kolejnychtranszach w stosunku do podjętej kwoty kredytu.

II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000

II.1.7)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Nie

II.1.8)
Podział na części
Nie

II.1.9)
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
Nie

II.2)
WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA

II.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres

II.2.2)
Opcje
Nie

II.3)
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1)
WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.1.1)
Wymagane wadia i gwarancj
Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 30000,00 PLN.

III.1.2)
Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących

III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie

III.1.4)
Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
Nie

III.2)
WARUNKI UDZIAŁU

III.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lubhandlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawcy nie mogą podlegaćwykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówieńpublicznych. Należy załączyć następujące dokumenty:
1. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazaniabraku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzieleniezamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24. ust. 1 pkt 2ustawy Pzp, w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich;
2. aktualne na dzień składania ofert zaświadczenia właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziałuZakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającychodpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne ispołeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na ratyzaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniejniż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówieniedotyczy to każdego z uczestników;
3. aktualną na dzień składania ofert informację z Krajowego Rejestru Karnego (wystawioną nie wcześniejniż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) dotyczącą wszystkich osób fizycznych będącychwykonawcami oraz wszystkich urzędujących członków władz osób prawnych będących wykonawcami alborównoważnego zaświadczenia z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzeniaosoby,w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy PZP; gdy ofertę składa kilka podmiotówdziałających wspólnie dotyczy to każdego z nich;
4. aktualną na dzień składania ofert informację z Krajowego Rejestru Karnego (wystawioną nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) dotyczącą podmiotów zbiorowych, albo równoważnegozaświadczenia z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w zakresieokreślonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działającychwspólnie dotyczy to każdego z nich;
5. oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania określone w art. 22 ust. 1 Pzp oraz nie podlegawykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp.
6. w przypadku, gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, w miejsce dokumentów, októrych mowa w pkt 1, 2, 3, 4 zobowiązany jest przedłożyć dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, wktórym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio dla pkt 1, 2, 4, że:
6.1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przedupływem terminu składania ofert);
6.2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, żeuzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływemterminu składania ofert);
6.3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcyprzed upływem terminu składania ofert);
Odpowiednio dla pkt. 3, składa:
— zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albozamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 PZP,(wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); przy czym gdy ofertę składakilka podmiotów działających wspólnie złożenie kompletu wymienionych wyżej dokumentów dotyczy każdego znich.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,niewydaje się powyższych dokumentów, wykonawca może je zastąpić stosownym dokumentem zawierającymoświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organemsamorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia lub kraju, w którym wykonawcama siedzibę lub miejsce zamieszkania;
7. dokumenty, o których mowa w pkt. 6 muszą być złożone w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lubkopii, przetłumaczonych na język polski i poświadczonych przez wykonawcę za zgodność z oryginałem.
A. Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą 0 1, tj. spełnia lub nie spełnia, woparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.

III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa

III.2.3)
Zdolność techniczna

III.2.4)
Zamówienia zastrzeżone
Nie

III.3)
SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI

III.3.1)
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
Nie

III.3.2)
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych zawykonanie usługi
Nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1)
RODZAJ PROCEDURY

IV.1.1)
Rodzaj procedury
Otwarta

IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
I

V.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)
KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena

IV.2.2)
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie

IV.3)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
WIZ.272.67.2011.PN

IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Nie

IV.3.3)
Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów 3.10.2011 – 15:00
Dokumenty odpłatne Nie

IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
4.10.2011 – 10:30

IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)
Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.

IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert
Data: 4.10.2011 – 11:00
Miejsce
Starostwo Powiatowe w Wadowicach przy ul. Batorego 2, sala posiedzeń – pokój nr 0.11 (parter).
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert Tak
Komisja przetargowa oraz wszyscy zainteresowani przedmiotowym postępowaniem.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1)
JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie

VI.2)
ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓWWSPÓLNOTOWYCH
Nie

VI.3)
INFORMACJE DODATKOWE

VI.4)
PROCEDURY ODWOŁAWCZE

VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKATel. +48 224587705Internet: http://www.uzp.gov.plFaks +48 224587700
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKATel. +48 224587705Internet: http://www.uzp.gov.plFaks +48 224587700

VI.4.2)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formiepisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocyważnego kwalifikowanego certyfikatu. Odwołujący przesyła kopie odwołania zamawiającemu przed upływemterminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tegoterminu. Odwołanie w zależności od sposobu jego przesłania wnosi się w terminie:
— 10 dni (faks, droga elektroniczna),
— 15 dni (inny sposób).

VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKATel. +48 224587705Internet: http://www.uzp.gov.plFaks +48 224587700

VI.5)
DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
24.8.2011

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
o Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 8 000 000, 00 zł na sfinansowanie planowanego w 2011r. deficytu budżetu Powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.
ogłoszenie o zamówieniu nr 2011/S 164-271305 z dnia 27.08.2011r.

W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759) uprzejmie wyjaśnia:

Pytania:
1.    Czy Zamawiający może potwierdzić, że ostateczny termin uruchomienia kredytu to     15 grudnia 2011r.?
2.    Czy Zamawiający może potwierdzić, że w przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty?
3.    Czy Zamawiający może potwierdzić, że spłata kapitału i odsetek odbywać się będzie na koniec każdego kwartału kalendarzowego począwszy od 31.03.2012r.?
4.    Czy Zamawiający, może potwierdzić, że już w okresie kredytowania, odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występujących w danym roku (365/366dni)?
Prosimy o wzięcie pod uwagę, że nie wszystkie systemy bankowe są dostosowane do pomijania jednego dnia odsetkowego w przypadku wystąpienia roku przestępnego.
5.    Czy Zamawiający może potwierdzić, że oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego kwartalnego okresu obrachunkowego?
6.     Czy zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art.97 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r.Prawo Bankowe?
7.    Czy Skarbnik Powiatu kontrasygnuje weksel in blanco oraz deklarację wekslową?
8.    Czy Zamawiający może potwierdzić, że nie posiada żadnych zobowiązań wobec ZUS i US?
9.    Czy Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie aktualnych zaświadczeń o nie zaleganiu ze składkami w ZUS i US (nie starszych niż 30 dni), najpóźniej w dniu podpisania umowy kredytowej?
10.    Czy Zamawiający może potwierdzić, że zapis załącznika nr 3 do SIWZ pkt18, odnosi się do sytuacji, w której przesunięcie terminu spłat rat kredytu może mieć miejsce po uprzednim wyrażeniu na to zgody przez bank kredytujący?
11.    Czy do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć kwartalną spłatę odsetek od dnia 31.03.2012r.?
12.    Czy aktualizacja stawki bazowej WIBOR 1M odbywać się będzie miesięcznie?
13.    Z uwagi na brak szczegółowego określenia w SIWZ stawki WIBOR 1M prosimy o potwierdzenie czy w umowie kredytowej można będzie zastosować stawkę:
„Stawka ustalana na okres 1 miesiąca w wysokości stawki WIBOR 1M, jako średnia arytmetyczna ze wszystkich dni miesiąca ( razem z dniami wolnymi, gdzie obowiązuje stawka z dnia poprzedniego) i mająca zastosowanie do określenia wysokości oprocentowania począwszy od 1-go dnia następnego miesiąca”.
14.    Prosimy o sprecyzowanie terminu spłaty odsetek- pkt 3 ppkt 7 SIWZ oraz pkt 8 i 10 zał. Nr 3 do SIWZ brzmi: ”spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia, przesłanego przez bank od kredytobiorcy w terminie 7 dni od jego otrzymania”.
Czy należy rozumieć, że spłata odsetek będzie następować na koniec kwartału kalendarzowego pod warunkiem otrzymania z Banku zawiadomienia o wysokości odsetek z odpowiednim wyprzedzeniem tj. najpóźniej 7 dni przed terminem płatności.
15.    Czy zamawiający przewiduje kapitalizację odsetek od kredytu?
16.    Czy Zamawiający zastrzegając w SIWZ możliwość przesunięcia terminów spłat rat kredytu dopuszcza, że może to skutkować jednorazową spłatą kredytu na koniec okresu kredytowania?
Z jakim wyprzedzeniem Zamawiający poinformuje Bank o ewentualnej zmianie terminów spłat rat kredytu i czy zostanie podpisany aneks do umowy kredytowej uwzględniający te zmiany?
17.    Czy zapis w załączniku nr 3 pkt. 18 do SIWZ dotyczący możliwości przesunięcia terminów spłat kredytu dotyczy także przesunięcia końcowego terminu spłaty kredytu?
18.    Czy zapis w załączniku nr 3 pkt. 18 do SIWZ dotyczący przesunięcia terminów spłat kredytu może skutkować zaniechaniem spłaty kredytu przez okres dłuższy niż 1 rok (np. zawieszenie spłaty kredytu w danym roku budżetowym-karencja w spłacie kapitału powyżej 12 miesięcy) lub takim przesunięciem spłat, które spowodowałoby znaczącą kumulację spłaty kwoty kredytu w drugiej połowie okresu kredytowania.

Prośba o udostępnienie dokumentów finansowych i udzielenie informacji:
19.    Prosimy o przesłanie następujących dokumentów finansowych, które umożliwią nam dokonanie prawidłowej analizy zdolności kredytowej Zamawiającego:
a)    RbNds za rok 2010
b)    RbZ za rok 2010
c)    Rb-27S za rok 2010
d)    Rb-28S za rok 2010
e)    Aktualne zaświadczenie o nie zaleganiu ze składkami w ZUS i US (nie starsze niż 30 dni)
f)    Opinia RIO o projekcie budżetu na rok 2011
g)    Opinia w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu JST wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań
h)    Opinia RIO o wykonaniu budżetu za rok 2010 i na I półrocze 2011r.
i)    Uchwała Rady Powiatu w sprawie zaciągnięciu przedmiotowego kredytu
j)    Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu
k)    Sprawozdanie finansowe wraz z opinią RIO oraz opinią biegłego rewidenta
l)    Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2011-2024
20.    Prosimy również o dostarczenie następujących dokumentów:
•    Akt o wyborze starosty
•    Uchwała rady o powołaniu skarbnika
•    Zaświadczenie o nadaniu Powiatowi statycznego numeru identyfikacyjnego REGON
•    Zaświadczenie o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej NIP
21. Prosimy o przedłożenie przepływów pieniężnych na okres kredytowania (lub podanie informacji dotyczącej prognozowanych wysokości dotacji, subwencji i środków unijnych na lata 2011-2021.
22. Prosimy o aktualną informację na temat planowanych w 2011r. dochodów ze sprzedaży majątku-, jaki majątek jest przeznaczony do sprzedaży oraz jakie na dzień dzisiejszy uzyskano dochody ze sprzedaży majątku i jakie jest prawdopodobieństwo zrealizowania ich w zaplanowanej wysokości w br.
23. Prosimy o informację, jaki majątek Powiatu będzie przeznaczony do sprzedaży w 2012   i 2014r.?
24. Prosimy o przedłożenie wykazu instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z  JST (z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP).
25. Prosimy o przedłożenie wykazu instytucji, w której JST korzysta z kredytów lub pożyczek ( nazwa aktualne zadłużenie, miesięcznie obciążenie, ostateczny termin spłaty).
26. Prosimy o informację o wysokości wydatków na wynagrodzenia i składek od nich naliczanych w okresach: w 2009r., w 2010r., oraz w II kwartale br.
27. Czy Powiat posiada zobowiązania z tytułu wykupu wierzytelności?   

Odpowiedzi:
Ad.1 Ostateczny termin uruchomienia kredytu to 30.12.2011r.
Ad.2  W przypadku, gdy termin spłaty przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym następującym po tym terminie.
Ad.3 Spłata kapitału i odsetek następować będzie na koniec każdego kwartału kalendarzowego począwszy od 31.03.2012r.
Ad.4 Odsetki naliczanie będą w oparciu o rzeczywistą liczbę dni w danym roku kalendarzowym.
Ad.5 Oprocentowanie kredytu liczone będzie według stawki WIBOR 1M, oznaczającej stopę procentową dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych, liczonych, jako średnia notowań ze wszystkich dni miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy”, która obowiązuje od 1-go dnia następnego miesiąca.  
Ad.6 Jeżeli po podpisaniu umowy kredytowej konieczne będzie podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji to Zamawiający podpisze takie oświadczenie.
Ad.7 Skarbnik Powiatu kontrasygnuje weksel In blanco oraz deklarację wekslową.
Ad.8 Zamawiający może potwierdzić, że nie posiada żadnych zobowiązań wobec ZUS i US.
Ad.9 Jeżeli zajdzie taka konieczność to Zamawiający przy podpisaniu umowy dostarczy zaświadczenie o nie zaleganiu ze składkami w ZUS i US.
Ad.10 Ewentualne przesunięcie terminów spłat rat kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji dopuszcza się za uprzednim wyrażeniu na to zgody przez Bank kredytujący.
Ad.11 Do wyliczenia oferty należy przyjąć kwartalną spłatę odsetek począwszy od 31.03.2012r. wg proponowanych rat uruchomienia kredytu zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ.
Ad.12 Aktualizacja stawki WIBOR 1M odbywać się będzie miesięcznie.
Ad.13 Odpowiedź w Ad.5
Ad.14 Spłata odsetek będzie następować w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy na podstawie zawiadomienia otrzymanego najpóźniej na 7 dni przed terminem płatności.
Ad.15 Zamawiający nie przewiduje kapitalizacji odsetek od kredytu.
Ad.16 Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia terminu spłat rat kredytu jednak nie będzie to skutkowało jednorazową spłatą na koniec okresu kredytowania. Przesunięcie rat kredytu następować będzie na podstawie aneksu do umowy po uprzednim poinformowaniu Banku kredytującego z 30 dniowym wyprzedzeniem.
Ad.17 Zamawiający nie przewiduje przesunięcia końcowego terminu spłaty kredytu tj.2021r.
Ad.18 Zamawiający nie przewiduje przesunięcia (zawieszenia) terminów spłat kredytu na okres dłuższy niż jeden rok.
Ad.19 W załączeniu przekazujemy następujące dokumenty finansowe:
a)  RbNds za rok 2010
b)  RbZ za rok 2010
c)    Rb-27S za rok 2010
d)    Rb-28S za rok 2010
e)    Aktualne zaświadczenie o nie zaleganiu ze składkami w ZUS i US (nie starsze niż 30 dni).
f)    Opinię RIO o projekcie budżetu na rok 2011
g)    Opinię w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu JST wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań.
h) Opinię RIO o wykonaniu budżetu za rok 2010r. Za I półrocze 2011r. w chwili obecnej nie posiadamy.
i)    Rada Powiatu nie podjęła takiej uchwały gdyż nie zachodziła taka konieczność w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych.
j)    Opinię RIO o możliwości spłaty kredytu
k)    Opinię biegłego rewidenta. Sprawozdanie finansowe znajduje się w załączniku A do SIWZ.
l)    Wieloletnią Prognozę Finansową na lata 2021-2024 wg stanu na 25 lipca 2011r.
Ad. 20 Wskazane dokumenty Zamawiający dostarczy przy podpisaniu umowy.
Ad.21 Prognozowana wysokość dotacji, subwencji i środków unijnych na lata 2011-2021 to kwota ogółem 890.503.106,00 złotych w tym:

 

SUBWENCJE

 2011 2012 2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
 49.267.017  50.745.028  52.267.378  53.835.400  55.450.462  57.113.976  58.827.395  60.592.217  62.409.983  64.282.283  66.210.751

 

 
    
DOTACJE

 2011 2012 2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
 19.441.898  20.025.155  20.625.910  21.244.687  21.882.027  22.538.488  23.214.643  23.911.082  24.628.415  25.367.267  26.128.285

 

 

Normal
0

21

false
false
false

PL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

ŚRODKI
UNIJNE

 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
 3.997.017     2.930.043     1.453.395     1.167.904     135.000     135.000     135.000     135.000     135.000     135.000     135.000   

 

 

Ad.22 Planowane dochody ze sprzedaży majątku w 2011r. wynoszą 4.700.000zł. zgodnie z budżetem powiatu i z Wieloletnią Prognozą Finansową Powiatu Wadowickiego. Na koniec I półrocza br. dochód ten został zrealizowany w wysokości 5.890zł. Przyjęty plan nie zostanie zrealizowany w całości w związku z tym planowana jest korekta budżetu i  WPF.
Ad.23 Zgodnie z Wieloletnią Prognozą Finansową Powiatu Wadowickiego planowany dochód ze sprzedaży majątku w latach 2012 i 2014r.wyniesie:
•    2012r. – 3.800.000zł
•    2014r. – 3.000.000zł
Na dzień dzisiejszy nie ma wskazania, jaki majątek będzie przeznaczony do sprzedaży w w/w latach. Każda sprzedaż poprzedzona jest zgodą Rady Powiatu w Wadowicach.
Ad.24 Nie występują instytucje, które są powiązane kapitałowo i organizacyjnie z    Powiatem Wadowickim (powiat nie posiada żadnych akcji czy udziałów).
Ad.25 W załączeniu przekazujemy wykaz instytucji, w których Powiat Wadowicki korzysta z kredytów i pożyczek.
Ad.26  Wysokość zrealizowanych wydatków na wynagrodzenia i składek od nich naliczanych w okresach:
•    w 2009r. – 63.328.718,81zł
•    w 2010r.- 66.482.216,43zł
•    w I półroczu 2011r.- 35.726.046,23zł
       Ad.27 Powiat nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności.

Otrzymują:
1.    Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
2.    www.powiat.wadowice.pl
3.    a/a (MK)

   
    

 

 

 

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
o Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 8 000 000, 00 zł na sfinansowanie planowanego w 2011r. deficytu budżetu Powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.
ogłoszenie o zamówieniu nr 2011/S 164-271305 z dnia 27.08.2011r.

W związku z otrzymaniem po terminie dodatkowych pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759) uprzejmie wyjaśnia:

– w specyfikacji SIWZ wraz z dodatkowymi wyjaśnieniami w odpowiedzi na zapytania banków zostały ujęte materiały niezbędne do przygotowania oferty na udzielenie w/w kredytu;
– podana przez nas Wieloletnia Prognoza Finansowa Powiatu Wadowickiego na lata 2011-2024 według stanu na 25.07.2011r. uwzględnia wszystkie przepisy prawa niezbędne do jej opracowania w tym również Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23.12.2010r.;
– analizy wykonania budżetu za lata 2008 i 2009 znajdują się na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Wadowicach w BIP w zakładce Budżet i Majątek;
– wszystkie niezbędne informacje czy dokumenty potrzebne do przeprowadzenia analizy zdolności kredytowej są do Państwa wglądu w Starostwie Powiatowym w Wadowicach przy ul. Batorego 2;
– dodatkowo załączamy opinię RIO w Krakowie dotyczącą wykonania budżetu za I półrocze 2011r.

Otrzymują:
1.    Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
2.    www.powiat.wadowice.pl
3.    a/a (MK)

Pliki do pobrania: