Komunikat Starosty Wadowickiego w sprawie zmiany przepisów ustawy o odpadach

Komunikat Starosty Wadowickiego w sprawie zmiany przepisów ustawy o odpadach

Starosta Wadowicki informuje, iż w dniu 5 września 2018r. weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2018r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018r. poz. 1592).

Zmiana ustawy o odpadach wprowadza szereg zmian w zakresie gospodarki odpadami, w tym skrócenie okresu magazynowania odpadów do 1 roku liczonego łącznie dla wszystkich kolejnych posiadaczy tych odpadów i prowadzenie wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów.

Ponadto, w ramach zbierania odpadów maksymalna łączna masa wszystkich rodzajów odpadów, które w tym samym czasie mogą być magazynowane, nie może przekroczyć połowy maksymalnej łącznej masy wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w okresie roku, określonej w zezwoleniu na zbieranie odpadów lub zezwoleniu na przetwarzanie odpadów lub pozwoleniu na wytwarzanie odpadów uwzględniającym zbieranie lub przetwarzanie odpadów.

Powyższa ustawa z dnia 20 lipca 2018r. wprowadza w ustawie o odpadach oraz ustawie Prawo ochrony środowiska dodatkowe regulacje w zakresie procedur uzyskiwania zezwoleń na zbieranie odpadów, zezwoleń na przetwarzanie odpadów oraz pozwoleń na wytwarzanie odpadów.

W myśl art. 12 ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw posiadacz odpadów, który przed dniem wejścia w życie tej ustawy uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów lub pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów, prowadzący magazynowanie odpadów lub zarządzający składowiskiem odpadów jest obowiązany spełnić wymagania dotyczące wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw.

Posiadacz odpadów, który przed dniem wejścia w życie ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów lub pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów obowiązany jest do złożenia, w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie tej ustawy, wniosku o zmianę posiadanej decyzji w zakresie wskazanym w art. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018r.

Jeżeli posiadacz odpadów nie złoży w/w wniosku w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów lub pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów, w zakresie określenia wymagań dotyczących zbierania lub przetwarzania odpadów, wygasa.