„Ekonomik” szkołą promująca bezpieczeństwo

„Ekonomik” szkołą promująca bezpieczeństwo

2016 rok to wyjątkowy czas dla społeczności Zespołu Szkół Nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach, i to nie tylko z racji obchodów 70-lecia istnienia. „Ekonomik” otrzymał honorowy certyfikat, jako „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo”.

Zespół Szkół Nr 3 w Wadowicach przystąpił do projektu "Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa – Szkoła promująca Bezpieczeństwo" w 2014 roku. Placówka otrzymała certyfikat na dwa lata, a po upływie tego czasu mogła podjąć starania o przedłużenie certyfikatu na kolejne 5 lat.

Szkoła przystąpiła zatem do procedury, pozyskując do współpracy nowych partnerów, których zadaniem jest wspieranie działań szkoły, służących poprawie, wzmocnieniu poczucia bezpieczeństwa uczniów, zarówno na terenie szkoły, ale także w drodze na zajęcia lekcyjne.

W roku szkolnym 2015/2016 do grona partnerów dołączyli: Bank Zachodni WBK, Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, Ośrodek Interwencji Kryzysowej oraz Centrum Profilaktyki Społecznej. Podobnie jak w poprzedniej edycji aktywnymi partnerami pozostają także Komenda Powiatowa Straży Pożarnej, Komenda Powiatowa Policji, Starostwo Powiatowe oraz Rada Rodziców.

Dwa lata intensywnych działań nie poszły na marne. Podczas Powiatowego Święta Edukacji Narodowej dyrektor szkoły Jolanta Satława odebrała z rąk Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji w Wadowicach Marcina Wiśniowskiego certyfikat "Szkoła Promująca Bezpieczeństwo".

„Ekonomik” szkołą promująca bezpieczeństwo

Certyfikat przyznano po wnikliwej, zgodnej z regulaminem, ocenie
stopnia realizacji Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa przez placówkę.
Dokument ma charakter honorowy. Jego posiadacz jest zobowiązany do
dbania o bezpieczeństwo osób i mienia w swoim obiekcie, a także w jego
najbliższym otoczeniu, poprawy stanu bezpieczeństwa i podnoszeniu
poczucia bezpieczeństwa uczniów, rodziców, nauczycieli oraz innych
pracowników szkoły.

Pozytywnym osiągnięciem projektu
Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa  jest wzrost świadomości
dotyczącej bezpieczeństwa wśród społeczeństwa. Przemawia za tym także
liczba placówek przystępujących do projektu oraz partnerów wspierających
je w tych działaniach. Dodatkowo tworzy się ciągłość działań
profilaktycznych – począwszy od szkoły podstawowej do uczelni wyższej
włącznie.

W placówkach oświatowych prowadzone są dodatkowe
zajęcia, które wcześniej nie były uwzględniane w programach
profilaktycznych. Przeprowadzono także inwestycje związane z
infrastrukturą wewnętrzną, jak i zewnętrzną, poprawiające
bezpieczeństwo, a związane z projektowaniem bezpiecznych przestrzeni.