Młodzi konsumenci poznawali swoje prawa

Spotkanie rzecznika praw konsumentów z młodzieżą z kalwaryjskiego ZSiPO

Czym różni się gwarancja od rękojmi, jakie prawa ma klient w starciu z nieuczciwym sprzedawcą, dlaczego warto czytać warunki gwarancji – te i inne zagadnienia poruszał powiatowy rzecznik konsumentów Marcin Górecki podczas spotkania z kalwaryjskimi licealistami. Uczniowie ZSiPO w Kalwarii Zebrzydowskiej to pierwsza grupa młodych ludzi, którym rzecznik przybliżał prawa konsumentów. W najbliższych dniach swą wiedzę w tym zakresie poszerzą uczniowie andrychowskiej „Bawełnianki”.

Akcja „Młody konsumencie – poznaj swoje prawa” organizowana jest pod patronatem Starosty Wadowickiego w ramach realizacji zadań własnych samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów. Obejmie uczniów szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Powiat Wadowicki. Jej celem jest pokazanie młodym ludziom podstawowych instrumentów prawnych ochrony praw konsumenta oraz przedstawienie kompendium wiedzy szczególnie tej dotyczącej realizacji praw i obowiązków konsumenta jako strony umowy cywilnoprawnej.

Podczas rozmów i konsultacji z klientami często przekonuję się, że zasady roszczeń konsumenckich nie zawsze są przez konsumentów właściwie interpretowane – mówi Marcin Górecki. – Dotyczy to także ludzi młodych. Oni bardzo sprawnie poruszają się po internetowych platformach sprzedażowych, gdzie zawierają i wykonują umowy cywilnoprawne. Niestety, przy tej okazji zdarzają się błędy wynikające z niewiedzy lub nieświadomości. Mam nadzieję, że spotkania z uczniami szkół średnich po pierwsze poszerzą ich wiedzę na temat praw i obowiązków, jakie spoczywają na kupującym i sprzedającym, a po drugie, że dzięki nim młodzież zyska wiedzę i umiejętności, które pomogą jej w bezpiecznym dokonywaniu zakupów, także przez Internet – dodaje powiatowy rzecznik konsumentów.