Co rzecznik konsumentów robił w „Tischnerze”?

powiatowy rzecznik konsumentów Marcin Górecki spotyka się z uczniami szkół średnich

Wczoraj (18.11) w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 1 w Wadowicach (popularny „Tischner”) powiatowy rzecznik konsumentów Marcin Górecki podczas spotkań z uczniami sześciu klas przybliżał problematykę, którą zajmuje się na co dzień. To było kolejne spotkanie zorganizowane w ramach autorskiego projektu poświęconego zagadnieniom ochrony praw konsumentów a skierowanego do wychowanków szkół średnich z terenu powiatu wadowickiego.

M. Górecki wyjaśniał uczniom pojęcia konsumenta i przedsiębiorcy, przybliżał procedury reklamacyjne i pokazał różnicę pomiędzy rękojmią a gwarancją. Mówił też m.in. o problematyce zwrotów towarów kupionych na odległość i poza lokalem sprzedawcy. Opierając się o przykłady z życia wzięte, przybliżył uczniom niebezpieczeństwa i zagrożenia związane z nieprzemyślanymi zakupami, zamówieniami i ryzykownymi działaniami w Internecie.

Spotkanie z uczniami „Tischnera” były częścią dużego autorskiego projektu, który rzecznik realizuje w porozumieniu z wicestarostą Beatą Smolec. – W uzgodnieniu z wicestarostą stworzyłem projekt inicjatywy edukacyjnej skierowanej do młodzieży szkół ponadpodstawowych. Program, który realizuję jest zbieżny z ustawowymi zadaniami powiatu w zakresie edukacji konsumenckiej, czyni również zadość informacyjnej i prospołecznej misji urzędu rzecznika konsumentów, a jednocześnie wpisuje się w zakres programowy edukacji o przedsiębiorczości w szkołach średnich. Jest także działaniem profilaktycznym i propagującym dobre praktyki konsumenckie wśród mieszkańców powiatu. Uczniowie, z którymi spotykam się, już są konsumentami, a część z nich w przyszłości zapewne będzie przedsiębiorcami. Znajomość tematów związanych z prawem konsumenckim przyda się więc im niezależnie od tego, w jakiej roli będą występować: wykonawcy czy odbiorcy, zleceniodawcy czy zleceniobiorcy – tłumaczy M. Górecki.

Do tej pory powiatowy rzecznik konsumentów spotkał się z młodzieżą z Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Zespołu Szkół Nr 2 w Andrychowie. Wczoraj zawitał do CKZiU Nr 1 w Wadowicach a najbliższym czasie uda się na umówione spotkanie w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Radoczy. Potem przyjdzie czas na spotkania z uczniami kolejnych placówek na terenie naszego powiatu.

Uwaga! Rzecznik jest otwarty na takie spotkania również dla innych instytucji i grup społecznych. Zainteresowanych prosimy o zgłoszenia na adres poczty elektronicznej: konsument@powiatwadowicki.pl

Co rzecznik konsumentów robił w „Tischnerze”?